Bilety | |
---|---|
normalny | 30.00 PLN |
bela
W muzyce beli jest pierwiastek magiczny, który sprawia, że funkcjonuje ona poza czasem i przestrzenią. W komunikacie prasowym wydanym razem z tegoroczną EP-ką zatytułowaną „Guidelines”, czytamy: „muzyka w swojej istocie jest czymś niebinarnym”. Bela pochodzi z Korei Południowej i na swojej najnowszej płycie stworzyłx nową wersję nongaku, czyli tradycyjnej koreańskiej muzyki. Znalezione w państwowym archiwum nuty zestawiłx z fragmentami nagrań z YouTube’a oraz własną wrażliwością. Bela postanowiłx uchwycić istotę tej muzyki, szczególną wagę przykładając do „jangdans”, czyli zmiennych układów rytmicznych, charakterystycznych w tradycji z początku XII wieku.
Artystx dorzuciłx do nich estetykę klubową oraz elementy queerowe. Bela to także doświadczonx DJ-x oraz promotorx i osoba współprowadząca cykl wydarzeń Sorrow Club, które odbywają się w Seulu. Występy beli na żywo są jedyne w swoim rodzaju – cała przestrzeń wypełnia się mrożącym krew w żyłach wokalem, którym bela reinterpretuje fragmenty poezji. Najkrócej mówiąc: zawodzący, cyfrowy black metal.
Zaumne
Poznański artysta dźwiękowy, badacz ludzkich nastrojów, kultury internetu i jej treści dźwiękowych. Zainteresowany twórczo tym, co pozarozumowe i intuicyjne. W swoich kompozycjach używa pieczołowicie przetworzonych sampli wokalnych i łaskoczących dźwięków wywołujących zjawisko ASMR. W jego muzycznym katalogu znajdziemy albumy eksplorujące tematykę osobistych doświadczeń („Przeżycia”, „Emo dub”) oraz odczuć paranormalnych i snów („Błysk”, „Contact” i „Dreams of Teeth Falling Out”). Związany z wytwórniami Perfect Aesthetics, czaszka.rec i Mondoj. W zeszłym roku nakładem ostatniej z nich wydał album „Élévation”, na którym szeptane wersy z „Kwiatów zła” Baudelaire’a splatają się z minimalistycznymi melodiami i nagraniami terenowymi.
Współpracował też z Zachętą – Narodową Galerią Sztuki, dla której zrealizował serię słuchowisk „Inner Focus” na bazie nagrań terenowych, muzyki ambient i spoken word. Dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie udźwiękowił hydrofeministczny film „Z wody” (Grupa Zakole, 2021), umuzyczniając soundscape mikroorganizmów rzecznych. We współpracy z BWA Wrocław i Canti Illuminati stworzył czterokanałową kompozycję „A Visitor”, której materią stały się wyłącznie dźwięki Wrocławskich Pól Irygacyjnych.